Czym jest Google Ads?
Jest to system reklamowy dawniej nazywany Google Adwords, który umożliwia przedsiębiorcy promowanie swojego produktu, czy usługi w Google. Reklama pojawia się po wpisaniu w wyszukiwarkę danego hasła i wyświetla się użytkownikowi zarówno ponad tzw. wynikami organicznymi, jak i pomiędzy nimi. Jest to najpopularniejszy typ promocji dostępny poprzez Google Ads.
Jako ogromna platforma ma jednak do zaoferowania znacznie więcej, a niej dzięki można korzystać z wielu rodzajów reklam, promując dzięki nim własną markę.
To, gdzie znajdzie się reklama, zależy w głównej mierze od kwoty, jaka zostanie za nią zapłacona. Ma na to wpływ również zainteresowanie potencjalnych klientów danym tematem.
Kampanie Google Ads przeprowadzane są na konkretne frazy. Ponieważ powierzchnia reklamowa do wykorzystania jest ograniczona, a chętnych, którzy chcą równocześnie przeprowadzić kampanię na tę samą frazę nie brakuje, reklamodawcy biorą udział w aukcji, która trwa dosłownie ułamek sekundy. W tym krótkim czasie Google decyduje, czy i gdzie będzie wyświetlała się dana reklama, biorąc pod uwagę szczególnie jakość kampanii Google Ads i stawkę, jaką reklamodawca jest gotów zapłacić za kliknięcie użytkownika w link.