english version

Google Ads

Czym jest Google Ads?

Jest to system reklamowy dawniej nazywany Google Adwords, który umożliwia przedsiębiorcy promowanie produktu, czy usługi w Google. Reklama pojawia się po wpisaniu w wyszukiwarkę danego hasła i wyświetla się użytkownikowi zarówno ponad tzw. wynikami organicznymi, jak i pomiędzy nimi. Jest to najpopularniejszy typ promocji dostępny poprzez Google Ads.

 

Jako ogromna platforma ma jednak do zaoferowania znacznie więcej, a niej dzięki można korzystać z wielu rodzajów reklam, promując dzięki nim własną markę.

 

Kampanie Google Ads przeprowadzane są na konkretne frazy. Ponieważ powierzchnia reklamowa do wykorzystania jest ograniczona, a chętnych, którzy chcą równocześnie przeprowadzić kampanię na tę samą frazę nie brakuje, reklamodawcy biorą udział w aukcji, która trwa dosłownie ułamek sekundy. W tym krótkim czasie Google decyduje, czy i gdzie będzie wyświetlała się dana reklama, biorąc pod uwagę szczególnie jakość kampanii Google Ads i stawkę, jaką reklamodawca jest gotów zapłacić za kliknięcie użytkownika w link.

kampanie Google Ads NETZURE

Konfiguracja kampanii Google Ads – na co zwrócić uwagę?

Ważnym etapem po ustawieniu odpowiedniej reklamy jest konfiguracja kampanii Google Ads. Zabieg ten pozwala na dotarcie do konkretnych odbiorców. Na tym etapie tworzenia struktury reklamy niezbędna jest wiedza dotycząca grupy docelowej, do której ma ona trafić. Na co warto zwrócić uwagę?

stripes stripes

01

Lokalizacja

gdzie kierować kampanię?

czyli gdzie ma być skierowana kampania. Dobrze jest zawęzić grono odbiorców i nie traktować ich jako szeroko pojętego ogółu. Przydatną funkcją jest także dodawanie wykluczeń.

02

Język

W jakim języku wyświetlić reklamę?

adresując kampanię Google Ads na Polskę, warto dodatkowo wybrać także język angielski, ponieważ wielu użytkowników korzysta z przeglądarki właśnie w tym języku.

03

Odbiorcy

jak zawęzić grono klientów?

aby jeszcze bardziej zawęzić grono potencjalnych klientów, do których ma trafić reklama, można dodać dane demograficzne lub zainteresowania odbiorców. Wybrane ustawienia można zmieniać nawet podczas trwania kampanii.

04

Budżet

jaką kwotę przeznaczyć na reklamę?

należy ustalić dzienną kwotę, która ma zostać przeznaczona na reklamę, a następnie określić model optymalizacji stawek. Możliwości jest wiele.

Zainwestuj w sukces!

Dowiedz się, jak kampania Google Ads może zwiększyć widoczność Twojej firmy.

Porozmawiajmy

Dlaczego warto korzystać z Google Ads?

Kampanie Google Ads pozwalają w łatwy sposób dotrzeć do nowych klientów. Ponadto Google jest dziś najpopularniejszą wyszukiwarką na świecie. Reklama w tym miejscu jest dobrym pomysłem na zaistnienie na rynku, ponieważ jest ona używana codziennie miliardy razy. To doskonały sposób na łatwe i skuteczne dotarcie do każdego potencjalnego klienta.

 

Dużym atutem takiej promocji jest fakt, że reklama w wyszukiwarce Google już na starcie trafia do klientów, którzy są zainteresowani danym produktem. Dzięki niej są oni bezpośrednio kierowani na daną stronę internetową. Znacząco wpływa to na konwersję i wzrost sprzedaży. Nie jest także zbyt nachalna w swym przekazie i nie sprawia, że użytkownik chce ją jak najszybciej zamknąć. Raczej wskazuje drogę do celu.

 

Dodatkowo przy odpowiedniej konfiguracji można uzyskać zadowalające wyniki stosunkowo niewielkim kosztem. Jest więc doskonałą propozycją na promocję nawet niewielkich przedsiębiorstw.

 

Jednak raz skonfigurowanej reklamy nie można pozostawić samej sobie. Należy ją na bieżąco dostosowywać, aby była optymalna.

 

Oceniając je funkcjonowanie, należy zwrócić uwagę na ilość konwersji, jaka została przeprowadzona na stronie. To liczba konkretnych działań – np. zakupu danego produktu powie o tym, czy kampania Google Ads była opłacalna.

Google Ads NETZURE