W dzisiejszych czasach korzystanie z Internetu jest codziennością. Już co raz rzadziej widzimy urządzenia przenośne, które nie posiadają dostępu do sieci. Jego główną zaletą jest komunikacja między użytkownikami, która może odbywać się na wiele sposobów, między innymi dzięki mediom społecznościowym.
Do czego służą social media?
Zapewniają one sprawną komunikację, możliwość dzielenia się mniej jak i bardziej istotnymi chwilami życia codziennego, sprzedaży przedmiotów na marketplace, bądź promocji własnej marki dzięki specjalnie do tego przeznaczonym narzędziom. Główną różnicą między mediami społecznościowymi a tradycyjnymi jest dwustronna komunikacja, czyli odbiorca może zareagować na przekaz adresata.
Według raportu ze stycznia 2021r. W samej Polsce mamy blisko 32 miliony użytkowników, którzy korzystają z dostępu do sieci, z czego aż 25.9 miliona osób używa social mediów! Liczby te w łatwy sposób pokazują, jak wielki potencjał drzemie w promocji własnej marki na portalach społecznościowych.
Lider rynku – Facebook
Facebook mimo swojego wieku nadal dominuje scenę. W rankingu notuje on 1. miejsce z wynikiem 2.2mld aktywnych użytkowników miesięcznie.
Amerykański konglomerat technologiczny posiada wiele narzędzi, które ułatwiają promowanie własnej działalności. Pierwszym z nich jest możliwość założenia własnej strony/fanpage’a, gdzie możemy umieścić najistotniejsze informacje dotyczące firmy, m.in. dane kontaktowe, zdjęcia produktów lub dotychczasowych realizacji. Tworząc wpisy mamy możliwość ich promowania, które pomogą nam zwiększyć nasze zasięgi. Usługa ta pozwala nam ustalić docelową grupę odbiorców, budżet całkowity oraz czas trwania. Warto zaznaczyć, iż zabieg ten jest płatny.
Kolejna propozycją jaką nam oferuje Facebook są grupy. Umożliwiają nam one zrzeszanie społeczności w jednym miejscu, która interesuje się danym tematem. Zarządzanie grupą z poziomu administratora lub moderatora jest bardzo łatwe i intuicyjne, więc dzięki oferowanej selekcji można utworzyć wysokiej klasy społeczność. Faktem jest, iż Facebook stawia na grupy, więc utworzenie takowej przełoży się na większe zasięgi.
Profil firmowy na Instagramie
Instagram jest platformą, która w niewiarygodnie szybkim tempie zyskała na popularności. Tworząc profil firmowy otwiera się przed nami wielka społeczność, której możemy zaprezentować swoje usługi na wiele sposobów. Zaczynając od klasycznego wstawiania postów, po filmy na igtv, kończąc na 24 godzinnych relacjach. Każda z powyższych opcji daje nam możliwość powiększenia swoich zasięgów. Odpowiednio dobrany i wartościowy content, hasztagi, ustawienie lokalizacji lub oznaczenie innych profili przełożą się na zebranie co raz to większej publiki. Lecz nie jest to jedyny powód, dlaczego platforma ta jest tak popularna. Jest to spowodowane nie tylko łatwą interakcją między odbiorcą a twórcą, ale również dzięki bardzo łatwym w obsłudze kanałom sprzedaży produktów. Instagram shopping umożliwia firmom publikowanie zdjęć artykułów sprzedażowych w formie postów. Jeżeli potencjalnego klienta interesuje jakiś produkt, może na niego kliknąć w celu uzyskania większej ilości szczegółów na jego temat. A gdy jest on gotowy do zakupu, może w łatwy sposób przejść do sklepu internetowego.
Podobnie jak na Facebooku również możemy reklamować swoje działania, które odbywają się na profilu. Po ustawieniu swoich celów, budżetu, grupy docelowej oraz harmonogramu nasze wpisy będą wyświetlane użytkownikom jako sponsorowane. Mogą oni wtedy wejść w interakcje z naszym kontem.
Podsumowanie
Wyżej wymienione platformy to nie wszystkie, jakie oferuje nam Internet. Warto wyróżnić tutaj najpopularniejszy serwis filmowy Youtube, lub łączący już od 15 lat ludzi Twitter. Każdy serwis nieustannie się rozwija i proponuje nam co raz to bardziej innowacyjne rozwiązania marketingowe i nie tylko. Jeżeli chcemy, aby nasza firma rozwijała się razem z panującymi trendami, to warto przemyśleć założenie profili na mediach społecznościowych.
Jeżeli chcesz, abyśmy poprowadzili Twój profil, to sprawdź naszą ofertę dla mediów społecznościowych